عکس دوچرخه سواری پارک چیتگر

سامان محمدی
تاریخ انتشار :
خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
اینجا یه گنجینه بی‌نظیر هست، از عکس‌های باکیفیت از انواع ماشین‌های کلاسیک تا مدرن، اسپرت تا لوکس، آف‌رود تا مسابقه‌ای، و هرچیزی که یه عاشق ماشین می‌تونه آرزوش رو داشته باشه، در انتظارت هست. در لومیاپوشی ما سعی کردیم کلی عکس جذاب ماشین و خودرو های باحال براتون جمع اوری کنیم که دیگه نیاز به هیچ وب سایت دیگه ای نداشته باشید.

عکس/ ۱۳۸۳؛ دوچرخه سواری در چیتگر

بیست سال قبل در پارک چیتگر دوچرخه سواری برای نوجوانان و جوانان در پیست‌های آن جریان داشت که هنوز هم این روند ادامه دارد. پارک جنگلی چیتگر، از پارک‌های جنگلی شهر تهران است که از شمال به دریاچه چیتگر، از جنوب به آزادراه تهران-کرج از غرب به شهرک سروآزاد و باغ گیاهشناسی و پیکان‌شهر و از شرق به منطقهٔ خرگوش‌دره محدود می‌شود. این پارک با ۹۵۰ هکتار زمین پردرخت از بزرگ‌ترین بوستان‌های جنگلی استان تهران است. این پارک در سال ۱۳۴۲ احداث شد.

دوچرخه‌سواری با طعم جنگل

فرید قدیری بعید است ساکن کلان‌شهر تهران باشید اما یک بار هم که شده سوار دوچرخه‌های پارک چیتگر نشده باشید. البته بهتر است این عبارت شرطی را کمی اصلاح کنیم: «اگر ساکن تهران هستید حتما یکبار هم که شده در پیست دوچرخه‌سواری چیتگر رکاب زده‌اید.»

فرارو

در دهه هفتاد و دوران دولت سازندگی چهره تهران تغییر کرد. تهران کم کم گرد جنگ را از روی صورت خود پاک می‌کرد و صاحب امکانات جدیدی میشد. پیست دوچرخه سواریو پیاده روی چیتگرقسمتی ازاین مجموعه تفریحی ورزشی بود که به تهران اضافه شد. این پیست که برای جوانان و خانواده‌ها تهرانی بسیار بعید و تازه بود مورد استقبال عموم مردم قرار گرفت به طوری که در آخر هفته‌ها و روز‌های تعطیل مملو از جمعیت بود جوانان و خانواده‌ها که به شوق دوچرخه سواری به این مکان می‌آمدند تا از این فرصت تازه استفاده کنند.

پیست دوچرخه سواری چیتگر

پیست دوچرخه‌سواری خلیج فارس به بوستان چیتگر متصل می‌شود

پیست دوچرخه سواری دریاچه چیتگر

فرارو

پارک جنگلی چیتگر

پارک جنگلی چیتگر با ۹۵۰ هکتار زمین پردرخت از بزرگ ترین پارک‌های جنگلی شهر تهران است که از شمال به زمین‌های چیتگرو از شرق به منطقهٔ خرگوش‌دره محدود می‌شود. هدف از احداث این بوستان جنگلی که در آغاز مسیر وزیدن باد غربی به شهر تهران قرار دارد، بالا بردن مقدار اکسیژن هوای تهران بوده‌است. این پارک دارای یک پیست و مسیرهای دوچرخه‌سواری و امکانات اسکیت‌سواری است.
پست های منتخب